onsdag den 24. oktober 2012

Ålen og ekkoet

Fejden mellem det danske filmblad Ekko og filmselskabet Zentropa er ganske underholdende. Peter Aalbæk truer i flæng med injuriesager pga noget løst rygteskriveri i bladet. Seneste optrapning er, at Ekko blev udelukket fra Zentropas pressefremvisninger. Slut med fribilletter, rødvin og hvad man nu ellers kan rage til sig ved sådan en lejlighed. Godt man som fanzine redaktør ikke begrænses af pjatteri som "regler for god presseskik". Til gengæld er det småt med de gratis invitationer. Men med min socialangst ville jeg nok blive væk alligevel (med mindre, at rødvinen var meget god).

2 kommentarer:

  1. Jeg har flere gange i den senere tid set Ekko omtalt som "klassens frække drenge". Jeg må nu indrømme, at jeg har MEGET svært ved at se, hvad der berettiger dén betegnelse. For mig at se er de meeeget mainstream.

    Men ud over, det har du vist ret, det er sgu ikke mange fribilletter, vi blir tilsendt. Scanbox spurgte godt nok engang, om jeg ville køre en konkurrence i bladet, hvor man kunne vinde et af deres videobånd. Jeg spurgte dem, om de overhovedet vidste, hvor tit mit blad udkom. Haha.

    SvarSlet
  2. Jeg fik faktisk lokket Scanbox til at sende en stak anmelder dvd'er, for år tilbage, men det var en fejltagelse. Nu følte jeg mig forpligtet til at skrive noget pænt om deres film (de fleste var rædselsfulde) og indenfor en rimelig deadline. Jeg havde solgt ud. Aldrig mere.

    SvarSlet