lørdag den 22. februar 2014

Og så gik de i hundene

Fra det obskuriøse arkiv: digital overførsel af et demobånd fra 1989 med det danske band Og så gik de i hundene. Beklager den ujævne kvalitet. Dels har min kassettebåndoptager kendt bedre dage, dels er begge (!) mine eksemplarer af demobåndet slidt.

Og så gik de i hundene Live in Studio Oct '89

Vedstående fotos er fra en koncert i "Huset" (Barbue?) 17.januar 1990. Fotografen er mig selv, Henrik Larsen. Bandet spillede alle syv numre fra demobåndet samt en cover version af Warsaw/Joy Division nummeret "Leaders of Men". Forsanger Henrik Nielsen og jeg var studiekammerater på RUC. Som kuriosum kan nævnes, at stemmen til aller-allersidst på båndet tilhører en fælles studiekammerat, Anders Larsen. Besynderligt nok optræder han kun på det ene af mine to båndeksemplarer. Det må vist have været et slags easter egg. Og så gik de i hundene spillede energisk, engageret alternativ rock. De holdt desværre kun kort tid. Et slags spin-off af bandet, Die Bewusstlosen Kakkelakken optrådte på Roskilde Festival 1990 (se foto og udklip, fra min scrapbog, nedest i dette indlæg). NB. Alle rettigheder til musikken tilhører bandet og jeg tager naturligvis lydfilen ned, hvis jeg bliver bedt om det af rettighedshaver(e).
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar