mandag den 24. marts 2014

Det er slut med at finde VHS

Det er slut med at finde videobånd på den egn, hvor jeg bor. Selv genbrugsbutikker som Røde Kors har opgivet mediet. Ikke at Røde Kors havde særlig fantastiske sager stående. Det var kun en bleg afglans af fordums tiders storhed, fra dengang, hvor man kunne gå ind i filmbutikker som VideoNetto og komme ud med bjerge af fede og mærkelige film, til små penge. Anyway, jeg har købt nogle bånd i ny og næ i genbrugsbutikkerne. Jeg syntes selv, jeg tog det bedste. Havde jeg vidst, hvor hurtigt, det ville ende helt, at kilden ville tørre definitvt ud her i 2014, var jeg nok gået mere til biddet. Fotoet i dette blogindlæg viser nogle af de bånd, jeg ragede til mig. Det er salgskassetter som jeg i gamle dage næppe ville have værdiget et blik. Men man kan blive nøjsom. Og det tog mig vel at mærke to-tre år at samle de titler. To-tre år at skille disse smuler ud fra bunkerne af ragelse!

Nu er det så definitivt slut og hvis jeg fremover fortsat vil gøre i vhs, så bliver det på den hårde måde, altså købe fra andre samlere eller fra steder som ebay og amazon. Det vil jeg måske overveje, hvis det gælder en film, jeg virkelig føler, jeg har "brug for". Men der er ingen sport i det, intet sjov. En æra er forbi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar