mandag den 27. maj 2013

Navneforvirring

Dengang, jeg som ung begyndte at interessere mig for rockmusik, vidste jeg ikke ret meget om genrer og band diskografier. Nogen gange, når jeg stod og bladrede i pladebutikkens kasser, kunne jeg blive smækforvirret. F.eks. ELO vidste jeg hvem var: Electric Light Orchestra. Men hvem eller hvad var ELOY? Et kopi-band, en klam fidus? De to logoer lignede endda overfladisk hinanden. (Jeg fandt senere ud af, at Eloy var et udmærket tysk progrock band. Meget senere.) Og jeg glemmer aldrig skuffelsen, da jeg skimmede en artikeloverskrift i  et ugeblad (tror jeg, det var) om ELO. Som viste sig at handle om en dansk musiker ved navn Elo. Michael Elo. Ham var jeg da ligeglad med. Senere, da jeg fik smag for den hårde rock, opdagede jeg, at der fandtes et dansk band med samme navn som mine engelske helte Rainbow. De hed så godt nok Rainbow Band. Og havde desværre intet med heavy rock at gøre. Sådan er der så meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar