fredag den 10. maj 2013

Grisemonster nostalgi

Jeg har en nostalgisk svaghed for heavy metal opsamlinger fra 1980erne. Speed Kills, From The Megavault, Metal Massacre og så videre. Nogle inkluderede "sjældne" numre (som ganske vist siden dukkede op på cd genudgivelser). Andre var "bare" håndplukkede godbidder fra aktuelle band albums. (Der var også en fidus kategori for gammelt skrammel og 4.division bands, som skruppelløse selskaber udgav for at være med på vognen.) Det er lykkes mig at samle en titler på kassettebånd. Desværre er der nogle, som KUN er udgivet på vinyl. Her må jeg nøjes med at se beundrende på billeder af pladeomslagene og sukke længselsfuldt. Billedet i dette indlæg er fundet på nettet. Opsamlingen med det seje grisemonster (ork?) på forsiden hedder Hell Comes To Your House og byder på total solide sager som Metallica, Anthrax, Manowar, Loudness og Exciter. Jeg så LPen stå rundt omkring i musikforretningerne i Kalundborg dengang og mener, at en kammerat ejede et eksemplar. Endnu en gang er jeg glad for at have oplevet de gyldne heavyår fra start til slut, i min ungdom.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar