onsdag den 1. maj 2013

Det bliver ikke nemmere

Billede: Min seneste erhvervelse til samlingen af vintage heavy metal kassettebånd, kom med posten for et par uger siden. Hallow's Eve drev det aldrig særlig vidt, men dette, deres debut album, havde et rimelig godt ry i de hårde heavykredse dengang og numre fra "Tales of Terror" optræder på diverse opsamlingsalbums. Blandt andet det legendariske "Speed Kills - The Very Best in Speed Metal".

Jeg venter en titel mere som jeg fandt på engelske amazons markedsplads forleden: den engelske kassettebånd udgave af Iron Maiden "Piece of Mind". Kassetten inkluderer et foldeud-omslag, der tappert forsøger at matche LP udgavens lækre artwork. Den er - undtagelsevis - udelukkende købt for nostalgiens skyld; det var et af mine første heavybånd. Jeg har albummet på cd - en ikke-remastered udgave, naturligvis. Når jeg købte båndet, da lejligheden bød sig, var det fordi det på det seneste er gået op for mig, at der bliver stadig længere mellem disse fund, som i stadig højere grad er baseret på held. Engelske amazon har netop forenklet deres søgekategorier for musik, så at lp, cd og kassette er slået sammen. Priserne på bånd, på amerikansk ebay, skyder stadig i vejret, ikke mindst portoen (ofte til det absurde). Af uransagelige grunde er der næsten ingen sælgere på tysk ebay som lister kassettebånd længere. Og jeg har desværre været uheldig med en del fund, de sidste par måneder, hvor båndet var for slidt til at kunne afspilles tilfredsstillende. Måske lakker det simpelthen mod enden med denne samlerdille. Vi får at se.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar