torsdag den 18. februar 2021

Vinduesudstilling 15. februar - 28 marts 2021

Velkommen til min første soloudstilling, en vinduesudstilling hos Mørkøv/ Jyderup Begravelsesforretning, Holbækvej 14, 4450 Jyderup. Den løber 15. februar til 28 marts 2021 og består af fjorten collager plus et billedhæfte. Billederne koster mellem 300 og 400 kr., indrammet. 

Udstillingstekst:

Det er godt at have hobbyer. Jeg samler på bøger. Jeg skriver hverdagsdigte, om togrejser og gadeliv. Og jeg laver billeder. Små collager; A4 eller endnu mindre.

Collager er nemme at arbejde med. Ingen ubehagelige dampe, ingen beskidte pensler. Det eneste, jeg skal bruge, er en skitseblok, en saks, tegnegrej og limstift. Nå ja og stakkevis af Bo Bedre, National Geographic, gamle ugeblade, opslagsværker m.v. Dem køber jeg i genbrug, hvor jeg også finder rammer. Du har sikkert set mig støve rundt i Jyderups Røde Kors mere end én gang.

Billederne bliver til derhjemme. Jeg klippe-klistrer ved mit sofabord. Der er kaffe på termokanden og 80'er rock i hovedtelefonerne. Måske kommer katten forbi og giver en pote med.

Nogle motiver er abstrakte. Andre fortæller historier. Jeg har en svaghed for det pudsige. Udklip sat sammen til ny helhed som i "Drømmehus". Hul på virkeligheden som en afsporet cykelrytter i "Det krakelerede værelse" eller dinosaurer i et moderne designerhjem, i "Ubuden gæst".

Du kan se flere af mine billeder i Kunstnerhuset, Kordilgade 56, 4450 Kalundborg og i et hæfte, jeg fik trykt sidste år, som er vedlagt denne udstilling.

Henrik Larsen
53 år og fritidskunstner
Kontakt: obscurious@gmail.com 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar