mandag den 6. maj 2013

Man kan stadig få bånd

Dette er på ingen måde et reklameindslag, jeg har ingen forbindelse til netbutikken overhovedet... betragt det som forbrugeroplysning. Jeg har netop fundet et sted på nettet, som sælger kommercielle kassettebånd (dvs. fabrikeret af det respektive bands pladeselskab). Det var et rent tilfælde, at jeg faldt over det. Google søgninger har meget på samvittigheden... Anyways, det drejer sig om Oldies.com, der nok er mest kendt for billige "public domain" film af mystisk oprindelse. Well, de, har også en lille afdeling med kassettebånd. Som endda inkluderer en underafdeling med heavy metal (klik for katalog). Jeg har ingen anelse om hvorvidt det drejer sig om vintage bånd fra 80erne og start 90erne, eller de er senere optryk. Og om de er originale. Det sidste tror jeg dog nok, de er. Hovedparten af de repræsenterede bands befinder sig i 3. til 4.division. Ok hæderlige sager, men ikke noget som vil sætte verden i brand. Oldies har sikkert opkøbt nogle gamle varelagre.

Priserne er absurd billige og hvis man ejer en kassetteafspiller og evt. kan tilslutte den til sin computer, kan man med lidt snilde lave sine egne cd-r kopier af musikken. Jeg nøjedes med at købe to bånd; dels for at holde den samlede pris under 80 kr. af hensyn til tolden, dels fordi jeg er temmelig broke for tiden. Titlerne var: Agent Steel: "Unstoppable Force" (bekostelig at anskaffe på ikke-remastered cd) og Deaf Dealer: "Keeper of the Flame" (meget obskur udgivelse). Andre titler, jeg noterede mig:

Annihilator: Never, Neverland (rigtig godt album, er dog på ingen måde sjældent på cd)
Celtic Frost: Cold Lake (deres berygtede glam-album, stor kitch værdi, svær at skaffe på cd)
Cities: Annihilation Absolute
Helstar: A Distant Thunder
Testament: Return to Apocalyptic City (god titel, meget nem at skaffe på cd)

Der er også fusere i mellem. Dio albummet er et af hans svagere... ditto Sabbat... Atrophy spiller ekstremt kedelig teknisk thrash... og Lee Aaron var en mega babe, men hendes musik godt nok ikke særlig spændende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar